Maak effectief reclame via zadelhoesjes

Reclame maken draait voornamelijk om twee dingen. Weten wie je doelgroep is en weten hoe je deze het beste en meest doeltreffend kunt bereiken. Wil je iets verkopen aan bejaarden? Ga dan niet op sociale media reclames plaatsen. Wil je tieners bereiken? Ga dan geen reclame kopen voor op tv.  Er is dan ook niet zoiets als de perfecte reclame. Want de reclame mag dan nog zo goed in elkaar zitten, maar als je doelgroep er geen weet van heeft, dan slaat de reclame helemaal dood natuurlijk. Je kunt beter een slechte reclame maken die in ieder geval de doelgroep bereikt, dan een hele goede reclame die niet aankomt. Dus zodra je iets wilt gaan promoten, denk dan eerst aan de doelgroep. Wie wil je nu eigenlijk bereiken? Ga daarna pas nadenken over de reclame. Als je bijvoorbeeld studenten wilt bereiken, dan kun je kiezen voor zadelhoesjes. Elke student heeft een fiets en elke student weet een zadelhoesje ook te waarderen. Dus als je slim bent, dan verpak je je reclameboodschap in zadelhoesjes. In plaats van eerst een reclame te maken, is het dus veel handiger om eerst naar de doelgroep te kijken, dan te ontdekken hoe je deze kunt bereiken en pas dan een reclame strategie te ontwikkelen. Als je bijvoorbeeld je bedrijf wilt promoten en als je je naamsbekendheid wilt vergroten, dan moet je de mensen eerst bereiken. Als je doelgroep inderdaad bestaat uit studenten, dan zijn zadelhoesjes een goed idee om de onderstaande redenen:

  • Allereerst kun je studenten eenvoudig bereiken via hun fiets. Elke student heeft er één en vrijwel alle fietsen bij een hogeschool, universiteit of treinstation zijn van studenten. Deze fietsen kun je dan ook makkelijk voorzien van zadelhoesjes.
  • Het gaat om bereik en dus is kwantiteit belangrijk. Je kunt gemakkelijk vele honderden, zo niet duizenden, zadelhoesjes bedrukken en verspreiden. Dus het is eenvoudig om veel studenten te bereiken met deze methode.
  • Je wilt je naam verspreiden en dus zijn zadelhoesjes ideaal. Fietsen zijn mobiel en dus gaan de zadelhoesjes daar naar toe waar de eigenaar van de fiets naar toegaat. Dat betekent dat niet alleen de eigenaar van de fiets jouw bedrijfsnaam ziet, maar ook iedereen die in de buurt komt van de fiets. Met zadelhoesjes kun je je bedrijfsnaam dus gemakkelijk verspreiden door de stad zonder dat je daar zelf iets voor hoeft te doen.
  • Verder is het een manier van reclame maken die effectief is omdat je positieve associaties creëert. Je geeft immers kleine cadeautjes weg. Zadelhoesjes kunnen altijd gebruikt worden en worden dan ook niet als vervelend ervaren. Daarmee creëer je dus meteen ook een positieve houding ten opzichte van jouw bedrijf.

Waar kan ik terecht voor dergelijke zadelhoesjes?

Mocht je op grote schaal zadelhoesjes willen kopen, dan kun je terecht op de website van jmpromotions.nl. Hier kun je de hoesjes bestellen en je kunt ze er ook meteen laten bedrukken. Je kunt dus kiezen voor een logo van je bedrijf of je bedrijfsnaam. Daar kun je dan een slogan aan toevoegen. Vervolgens kun je in kleinere letters, aan de randen bijvoorbeeld, een website vermelden en/of een adres. Vervolgens kun je dit alles op de hoesjes laten bedrukken via jmpromotions.nl en daarna kun je aangeven hoeveel je er wilt hebben.

Waarom doe ik er goed aan om te bestellen via jmpromotions.nl?

Hieronder vind je enkele goede redenen waarom het altijd een goed idee is om te bestellen via jmpromotions.nl:

  • Lokale marketing tool met groot bereik
  • Actief doelgroep opzoeken
  • Reclame blijft lang zichtbaar in straatbeeld
  • Reeds mogelijk vanaf kleine oplage (500 stuks)
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn